Regulamin sprzedaży treści elektronicznych
§1 DEFINICJE
- Ebook – poradnik udostępniony w postaci elektronicznej z możliwością jego odtworzenia opracowany w formacie PDF.
- Treści elektroniczne – udostępnione przez Sklep treści dostępne elektronicznie w postaci plików elektronicznych oferowane w sprzedaży regularnej lub przedsprzedaży.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PDF – format pliku służący m.in. do prezentacji i drukowania treści tekstowych i graficznych charakteryzujący się sztywnym podziałem na strony.
- Produkt – Ebook lub pozostałe Treści elektroniczne oferowane przez Sklep, a także w odpowiednim zakresie wynikającym z treści niniejszego regulaminu Produkt darmowy.
- Sklep – wyodrębniona usługa dostępna w domenie aresztowani.pl, w której Sprzedawca prowadzi sprzedaż Ebooków i Treści elektronicznych na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Sprzedawca – RGN Legal Kancelaria Radcy Prawnego Robert Gniezdzia 04-713 Warszawa ul. Żegańska 2A, NIP 648 100 12 22
- Przedsprzedaż – okres przedsprzedaży E-booków lub Treści elektronicznych wskazany jako okres, w którym można dokonywać zakupów przed terminem dostarczenia treści w cenie niższej niż po okresie przedsprzedaży.
- Minimalna liczba zamówień – określona przez Sprzedawcę minimalna liczba Ebooków lub Treści elektronicznych zamówionych w okresie Przedsprzedaży.
- Produkt darmowy – E-book lub Treść elektroniczna lub inne Produkty udostępnione przez Sklep do pobrania za darmo ze strony www.aresztowani.pl bez konieczności uiszczenia opłaty.
§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin normuje zasady korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności warunki dotyczące zamówienia, zakupu i dostarczania Ebooków, Treści elektronicznych oraz Produktów darmowych.
- Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient minimalnych wymagań technicznych w zakresie pozwalającym na pobranie, zapisanie i odtworzenie Produktu.
- Do zawarcia Umowy nie jest konieczne uprzednie utworzenie Konta Klienta w Sklepie.
§3 ZASADY DOKONYWANIA ZAKUPÓW W SKLEPIE
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto wyrażonymi w polskiej walucie.
- Ceną wiążącą jest cena widoczna w zakładce „Twój Koszyk” w chwili składania zamówienia.
- Klient ma prawo dokonać wyboru sposobu płatności za zamówienie spośród form udostępnionych przez Sklep we współpracy z podmiotem obsługującym płatności internetowe, a w szczególności: karty kredytowej, przelewu online, przelewu tradycyjnego.
- Klient może zamówić oferowany w Sklepie Produkt za pośrednictwem strony internetowej www.aresztowani.pl przez całą dobę z wyłączeniem przerw niezbędnych do przeprowadzenia prac serwisowych i innych czynności technicznych o czym informują komunikaty umieszczone na stronie internetowej Sklepu.
- W celu złożenie zamówienia Klient wybiera Produkt, a następnie wybiera opcję „Zamawiam Produkt” lub równoznaczny. Zamówienie zostanie złożone z chwilą wyboru opcji „Kup teraz” w zakładce „Wirtualny Koszyk” oraz złożeniem dyspozycji zapłaty „Kup teraz”.
- Dokonanie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu oraz wiąże się z obowiązkiem zapłaty.
- Po złożeniu zamówienia oraz dokonaniu płatności Sklep potwierdzi rejestrację zamówienia przesyłając na adres mailowy Klienta potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
- Po otrzymaniu wpłaty lub otrzymaniu przez Sklep informacji o dokonaniu płatności za pośrednictwem portalu www.przelewy24.pl prześle na adres mailowy Klienta informację potwierdzającą otrzymanie płatności.
- Faktura zakupu zostanie wysłana w terminie do 7 dni od dnia wpłynięcia potwierdzenia dokonanej wpłaty od operatora szybkich płatności.
- Umowę uważa się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości mailowej, której mowa powyżej.
- W przypadku Produktu darmowego zamówienie i dostawa Produktu darmowego odbywa się z pominięciem etapu zapłaty za Produkt.
- Dostawa Produktu następuje drogą elektroniczną i jest bezpłatna. W okresie Przedsprzedaży Produkty dostarczane są w terminie wskazanym podczas Przedsprzedaży.
- Akceptując niniejszy Regulamin Klient wyraża zgodę na otrzymanie faktury elektronicznej w formacie PDF na podany przy rejestracji adres poczty elektronicznej.
- W celu wystawienia faktury VAT Sklep może zwrócić się do Klienta o podanie niezbędnych dodatkowych danych nieujętych w formularzu rejestracyjnym.
- Sklep wystawia fakturę VAT po otrzymaniu potwierdzenia dokonania płatności.
§4 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od daty jej zawarcia bez podania jakiejkolwiek przyczyny. W tym celu Klient musi złożyć Sklepowi jednoznaczne oświadczenie woli na piśmie lub drogą elektroniczną na adres mailowy biuro@rgn.legal. Klient może w tym celu skorzystać z wzoru oświadczenia stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient będący Konsumentem wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia Klienta będącego Konsumentem o odstąpieniu od Umowy Sprzedawca potwierdzi Klientowi będącemu Konsumentem jego otrzymanie.
- Jeżeli Klient skutecznie odstąpi od umowy Sklep niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni zwróci Klientowi otrzymane płatności. Jeżeli Klient nie wskaże innej formy – zwrot płatności nastąpi w formie, w której Klient ją zrealizował.
- Klient nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem od umowy.
- Prawo do odstąpienia nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem, który wyrazi zgodę na udostępnienie Produktu przed upływem okresu do odstąpienia od umowy. Klient wyraża taką zgodę poprzez zaznaczenie stosownej opcji w chwili składania Zamówienia poprzez pobranie Produktu przed upływem 14 dni od dnia otrzymania wiadomości mailowej, o której mowa w pkt 3.9
- Jeżeli Klient będący Konsumentem wyrazi zgodę, o której mowa powyżej Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy.
§5 OCHRONA PRAW AUTORSKICH
- Wszystkie Produkty oferowane do sprzedaży w Sklepie oraz Produkty darmowe są objęte ochroną wynikającą z przepisów prawa.
- Produkty oraz Produkty darmowe dostępne w Sklepie mogą być zabezpieczone unikatowym Znakiem wodnym albo innym powszechnie stosowanym sposobem zabezpieczenia treści cyfrowych.
- Klient jest uprawniony do korzystania z zakupionych Produktów lub Produktów darmowych tylko na użytek własny i w granicach przewidzianych w udzielonej licencji.
- Klient może wprowadzać zakupione Produkty lub Produkty Darmowe do pamięci urządzeń elektronicznych oraz odczytywać je za ich pomocą. Inne prawa przysługują Klientowi wyłącznie pod warunkiem wskazania ich w dokumencie licencji.
- Jeżeli licencja nie stanowi inaczej Klient nie jest uprawniony do:
- Ingerowania w treść;
- Wprowadzania do obrotu lub rozpowszechniania Produktu lub jego fragmentu zwłaszcza poprzez drukowanie Produktu oraz kopiowanie jego tekstu,
- Usuwania technicznych zabezpieczeń Produktu, w szczególności Znaku wodnego
- Komercyjnego wykorzystania zakupionych w Sklepie Produktów;
- Oddawania Produktów w najem, do używania lub korzystania osobom trzecim.
Powyższe znajduje zastosowanie także do Produktu darmowego.
- W przypadku wykrycia przez Sklep działań Klienta lub osób trzecich działających na zlecenie lub w porozumieniu z Klientem naruszających prawa autorskie do Produktu lub Produktu darmowego, Sklep może dochodzić naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych.
§6 REKLAMACJE
- Klientowi przysługuje prawo do reklamacji w przypadku gdy:
- otrzymany plik Produkt okaże się uszkodzony lub jego odtworzenie na właściwym do tego urządzeniu będzie niemożliwe,
- Sklep nie dochował warunków przedsprzedaży Produktów, w szczególności terminu dostarczenia Produktu.
- Reklamacje należy zgłaszać na adres poczty elektronicznej: biuro@rgn.legal
- Sklep zbada zasadność reklamacji i poinformuje Klienta o wyniku w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania poprzez przesłanie zwrotnej wiadomości mailowej.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sklep niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni wymieni Produkt na wolny od wad lub zwróci Klientowi równowartość uiszczonej ceny. Jeżeli Klient nie wskaże innej formy – zwrot płatności nastąpi w formie, w której Klient ją zrealizował.
- W odniesieniu do Klientów będących Konsumentami postanowienia pkt 6.1-6.6 nie stosuje się. W ich miejsce mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
- W przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Sklep przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o:
- zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu, wraz z informacją o podmiocie uprawnionym w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla Sklepu, albo
- odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Jeżeli Sklep nie złożył żadnego oświadczenia, o którym mowa powyżej, uznaje się, że wyraził zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
§7 ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości zrealizowania zamówienia spowodowany Siłą wyższą.
- Sklep niezwłocznie poinformuje Klienta o braku możliwości zrealizowania zamówienia z powodu wystąpienia Siły wyższej.
- Jeżeli Siła wyższa wystąpi po dokonaniu płatności przez Klienta, a realizacja zamówienia nie będzie mogła zostać zrealizowana w terminie trzech dni roboczych od dnia zapłaty, Sklep dokona zwrotu wpłaconych środków w formie, w której Klient ją zrealizował, a umowa sprzedaży będzie uważana za niezawartą.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za działalność administratorów serwerów pocztowych Klienta, w szczególności za blokowanie przesyłania wiadomości mailowych na adres podany przez Klienta przy rejestracji, a także za blokowaniu i usuwanie wiadomości mailowych przez oprogramowanie zainstalowane na urządzeniu elektronicznym Klienta.
- Sklep wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów nie będących Konsumentami z tytułu wad (rękojmia).
§8 DANE OSOBOWE
Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca. Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Sklepu.
§9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Produktów bez wad.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdą polskie przepisy powszechnie obowiązujące, w tym zwłaszcza kodeksu cywilnego, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy o prawach konsumenta.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.04.2022r.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, a w szczególności w przypadkach podyktowanych względami technicznymi świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zmiany mającej na celu dostosowanie postanowień Regulaminu do zgodności z obowiązującymi przepisami prawa.
- Sprzedawca poinformuje Klientów o zmianie regulaminu rozsyłając wiadomości pocztą elektroniczną oraz udostępniając na stronie internetowej Sklepu nową treść Regulaminu.
- Do Umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili składania Zamówienia.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie Sklepu oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostanie poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Wszystkie uwagi, propozycje, reklamacje i skargi prosimy kierować do: RGN Legal Kancelaria Radcy Prawnego Robert Gniezdzia, biuro@rgn.legal
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej a także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/konsumenci.php.
- Klient będący Konsumentem posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między nim a Sklepem;
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sklepem, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Europejskie Centrum Konsumenckie, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- W wykonaniu obowiązków wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich Sklep wskazuje, że platforma ODR (Online Dispute Resolution), za pośrednictwem której Konsument może przystąpić do rozwiązania sporu online jest dostępna na stronie: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL